Przygotowanie operatu szacunkowego dla urzędów
usługi sporządzenia operatu szacunkowego ustalane są indywidualnie i zależą w szczególności od przedmiotu, zakresu i celu wyceny oraz liczby operatów do wykonania.
cena i termin
Dowiedz się ile kosztują moje usługi >
Nieprawidłowy format pliku
Kilka kroków i wycena będzie gotowa. Poznaj proces wyceny.
1
Pierwszy kontakt
Kontakt telefoniczny / mailowy / przez formularz w celu ustalenia rnszczegółów współpracy. Na podstawie informacji dotyczących rnprzedmiotu i celu wyceny zaproponuję cenę i termin wykonania rnoperatu szacunkowego.
2
Przekazanie dokumentów
Posiadane dokumenty dot. rnnieruchomości możesz przesłać w rnformie elektronicznej. W przypadku rnbraku niezbędnych dokumentów rnmogę wystąpić o nie do właściwych rnurzędów samodzielnie (może to rnwiązać się z wyższą ceną i rnwydłużonym czasem realizacji rnwyceny).
3
Kwestie formalne
Po zaakceptowaniu oferty wspólnie ustalimy termin i sposób płatności oraz datę i godzinę oględzin nieruchomości.
4
Oględziny nieruchomości
W trakcie oględzin dokonam ustalenia stanu nieruchomości i jej otoczenia, sporządzę dokumentację fotograficzną oraz jeśli to konieczne dokonam pomiaru powierzchni nieruchomości.
5
Sporządzenie operatu szacunkowego
W procesie wyceny dokonam rnoszacowania wartości nieruchomości rni wykonam operat szacunkowy.
6
Przekazanie operatu szacunkowego
Gdy operat szacunkowy będzie gotowy ustalimy sposób i termin jego odbioru.
Wymagane dokumenty
1
Do najczęściej występujących celów wyceny realizowanych dla urzędów należą:
– ustalenia wysokości opłat planistycznych
– ustalenia wysokości opłat adiacenckich z tytułu podziału
nieruchomości, scalenia i podziału nieruchomości lub
budowy urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem
środków publicznych
– ustalenia lub aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego
– ustalenia lub aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu
– ustalenia wysokości odszkodowania za wywłaszczenie
nieruchomości lub jej części, przejęcie z mocy prawa,
czasowe zajęcie nieruchomości
– ustalenia wysokości odszkodowania za szkody powstałe
na nieruchomości
– ustalenia wysokości czynszu lub dzierżawy
– ustalenia wysokości opłaty za wyłączenie gruntu
z produkcji rolnej lub leśnej
– przekształcenia prawa użytkowania wieczystego
gruntu w prawo własności
– ustalenia ceny nieruchomości do przetargu
– ustalenia ceny kupna – sprzedaży nieruchomości
– ustalenia opłaty za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej lub leśnej
– dla celów innych w zależności od potrzeb Zamawiającego
– zwrot wywłaszczonej nieruchomości lub jej części
2
Podstawowymi dokumentami niezbędnymi w procesie wyceny są:
– numer księgi wieczystej nieruchomości
– wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy
ewidencyjnej lub kopia mapy ewidencyjnej dla działki
– mapa zasadnicza
– wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy
(jeśli dotyczy)
– decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości
(jeśli dotyczy)
– inne – w zależności od celu wyceny Rzeczoznawca
Majątkowy może prosić o dodatkowe dokumenty
niezbędne do sporządzenia operatu szacunkowego